محصول قیمت تعداد مجموع

جمع کل سبد خرید

قیمت کل تومان0
مجموع تومان0
×

فروشگاه اینترنتی گن لاغری

سبد خرید شما سبد خرید به روز شد
09357667425
09357667425

رژیم های لاغری در ایران

رژیم های لاغری در ایرانReviewed by Gelaris on Aug 13Rating:

رژیم های لاغری در ایران

رژیم های لاغری

روش های لاغری در ایران در میان مردم بویژه زنان بسیار مرسوم است . در این گزارش می خواهیم انواع روش های لاغری در ایران و مناسب ترین روش را معرفی کنیم .

داروهای ضد اشتها: این نوع داروها باعث کاهش تمایل به غذا خوردن و کاهش موقتی وزن در افراد می شود. اما بعد از قطع دارو، اشتها به حالت اول برگشته و وزن نیز دوباره افزایش می یابد. از طرفی در این روش فرد دچار سوءتغذیه و عوارضی مانند ریزش مو، ضعف و افسردگی می شود. این روش درمان مناسبی نیست زیرا مشکل چاقی با دارو و کم خوردن حل نمی شود.

پودرهای مکمل غذایی : این پودرها حاوی انواع مواد مغذی و فیبر است که می تواند جایگزین مواد مغذی موردنیاز بدن شود. این روش هم درمان مناسبی برای چاقی نیست زیرا اولا فرد چاق نمی تواند همیشه از این پودرها استفاده کند. و نیز هزینه سنگینی در پی خواهد داشت و بعد از مدتی فرد مجبور به ترک آن می شود و عادات غذایی گذشته را ادامه می دهد.

داروهای جدید که باعث می شود چربی از طریق دستگاه گوارش جذب نشود. این روش هم روش مناسبی برای درمان نیست . زیرا اولا بیشتر مواد غذایی مصرفی در ایران مواد قندی و نشاسته یی است و این دارو تاثیری در عدم جذب آن ندارد. بنابراین تنها با کاهش جذب چربی نمی توان با چاقی مبارزه کرد. همچنین هزینه این داروها نیز سنگین است و این موضوع باعث می شود که مدت مصرف آن خیلی کوتاه باشد.

کاهش وزن از طریق محلول های لاغری ، ژل ، کرم ، صابون و… این شیوه هم تنها منجر به تعریق در مناطقی از بدن شده و در عمل تغییری در مقدار چربی موجود در بدن افراد چاق انجام نمی دهد و بعد از مدت کوتاهی وزن به حالت اول برمی گردد.

سونا: سونا یکی از روش های شایع برای کاهش وزن در ایران است . گرمای زیاد موجود در سونا باعث افزایش دمای بدن و تعریق شده ، در نتیجه در مدتی که فرد داخل سونا قرار دارد، مقدار زیادی آب از راه تعریق از دست می دهد. بنابراین وزن زیادی را در این مدت از دست می دهد. اما این کاهش وزن از کاهش چربی نیست بلکه به شکل کاذب بوده و بعد از مدتی کوتاه با نوشیدن آب ، وزن به حالت اول برمی گردد. برای اثبات این ادعا کافی است مقداری چربی حیوانی تهیه کرده و پس از وزن کردن ، داخل سونا قرار دهید. بعد از چند ساعت آن را از سونا خارج کرده و دوباره وزن کنید. خواهید دید که هیچ تغییری در حجم و وزن چربی ایجاد نشده است .

شکم بندهای لاغری و پوششی پلاستیکی :این روش هم با افزایش حرارت به صورت موضعی باعث افزایش تعریق شده ، بنابراین آب بین سلولی و آب چربی شکم و اطراف آن از دست می رود. اما چربی شکم دست نخورده سر جای خودش باقی است و بعد از مدت کوتاهی با مصرف آب دوباره وزن به حال اول برمی گردد.

تشک های برقی (ترمودرمی ): این روش هم درست مثل روش قبلی فقط باعث کاهش آب بدن و کاهش کاذب وزن می شود.

دستگاه الکتریکی (فارادیک ) یا کمربندهای ماهواره یی : این روش جدیدتر از انواع دیگر است . این دستگاه دارای پدهایی مانند دستگاه نوارقلب است که به غیر از نقاط حساس جنسی به نقاط دیگر وصل شده و عضلات آن ناحیه را وادار به انقباض و فعالیت می کند و فرد را وادار می کند که عضلات خود را منقبض و منبسط کند. این روش روی کسانی که تنبل هستند و حوصله تحرک و فعالیت ندارند یا افرادی که تحرک فیزیکی آنان توسط پزشک منع شده خوب است . این روش هم درمان مناسبی برای کاهش وزن نیست زیرا لازمه تاؤیرگذاری آن استفاده دایمی است که خسته کننده است .

طب سوزنی : این روش از روش های قدیمی است و با قراردادن سوزن هایی در نقاط مختلف بدن باعث کاهش اشتها می شود. این روش موجب سوءتغذیه شده همچنین با برداشتن سوزن ها اشتهای فرد باز می شود.

ماساژ (ویبراتور یا جی فایو): از طریق دست یا تسمه های لرزاننده ، منطقه موردنظر بدن را ماساژ داده و می تواند در رفع سلولیت موثر باشد. اما روش مطمئنی برای از بین بردن چربی نیست .

آب درمانی : آب درمانی هم یکی از روش های قدیمی است و فقط از آب و مایعات استفاده می شود. در این روش نیز فرد به دلیل عدم خوردن غذا، مبتلا به اختلالات گوارشی شده و حس خوردن در او بشدت بالا می رود و نتیجه آن بازگشتن به وزن قبلی است .

کاهش وزن از طریق ورزش : ورزش یکی از روشهای بسیار مناسب برای برخورداری از جسم سالم و وزن ایده آل است . کاهش وزن فقط از طریق ورزش مشکل و دشوار است . مثلا برای از دست دادن یک کیلوگرم چربی بدن ، باید ۳۰ ساعت پیاده روی کرد که از نظر زمان و امکانات لازم شاید برای ما مقدور نباشد.

کاهش وزن از طریق رژیم غذایی : معمولا افراد برای کاهش وزن از این طریق به شیوه هایی رو می آورند که نه تنها تاثیر مثبتی در کاهش وزن آنها نمی گذارد، بلکه آنها را دچار سوءتغذیه نیز می کند، مانند رژیمهای تک خوری .

حذف یک وعده غذایی و با کاهش مصرف در وعده های غذایی از جمله این روشهاست . با حذف وعده غذایی فرد دچار کاهش قند خون و کاهش کارایی روزانه و حتی ابتلا به پرخاشگری می شود و در وعده های بعدی هم با پرخوری آن را جبران می کند. ضمن آنکه در روش کاهش میزان مصرف در وعده های غذایی ، فرد به اندازه کافی مواد مغذی مورد نیاز مصرف نمی کند و دچار سوءتغذیه می شود.

بهترین شیوه در این میان ، رژیم غذایی بر مبنای علمی آن است که در آن تمام مواد مغذی موردنیاز بدن در رژیم غذایی تامین می شود. این برنامه غذایی توسط کارشناسان ، متخصصان و پزشکان پایه ریزی می شود.

کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش : این روش بهترین و اصولی ترین روش برای کاهش وزن و داشتن وزن ایده آل است . در این روش از یک رژیم غذیی برنامه ریزی شده همراه با ورزش متعادل (مانند پیاده روی) استفاده می شود. در این روش از مواد مغذی موردنیاز استفاده می شود و خطر سوءتغذیه وجود ندارد و از طرفی با ورزش مناسب روند کاهش وزن تسریع می گردد.

این روش سلامت جسم و روح را به ارمغان می آورد و عوارضی مانند ریزش مو، چروکیدگی پوست و… را در پی نخواهد داشت . باید متوجه باشید در طی رژیم برنامه ریزی شده متخصصان تغذیه ، عادت غذایی گذشته را ترک گویید و به عادت غذایی جدید انس بگیرید، که این بهترین اصل در درمان چاقی است . اخیرا پزشکان کشورهای اروپایی با فرستادن بالن به داخل معده فردی که ۱۸۰ کیلوگرم وزن داشت را مورد جراحی قرار داده و مقداری از روده و حجم معده این فرد را کم کردند تا جذب موادغذایی در این فرد کم شود. این تصمیمات متخصصان بر این اساس است که ادامه زندگی فرد با وضعیت فعلی را قرین با مخاطراتی می بینند.

پاسخی بگذارید