محصول قیمت تعداد مجموع

جمع کل سبد خرید

قیمت کل تومان0
مجموع تومان0
×

فروشگاه اینترنتی گن لاغری

سبد خرید شما سبد خرید به روز شد
09357667425
09357667425

توصیه های غذایی برای لاغری

توصیه های غذایی برای لاغریReviewed by Gelaris on Aug 19Rating:

توصیه های غذایی برای لاغری

 

در این مطلب توصیه لازم برای کاهش وزن را برای شما بیان می کنیم. اگر در حال حاضر رژیم لاغری دارید ، سعی کنید به توصیه های زیر عمل کنید.

*براى جلوگیرى از بروز مشکلات گوارشى مثل یبوست، در طول رژیم حتماً مقدار روغن ذکر شده در رژیم خود را ( که بهتر است روغن زیتون باشد)، فراموش نکنید.

* حبوبات را که منابع بسیار خوب پروتئین و فاقد چربی هستند را در رژیم خود استفاده کنید. فقط قبل از طبخ حتماً آنها را خیس کنید تا از نفخ آنها کاسته شود. براى جلوگیرى از نفخ احتمالى پس از صرف حبوبات یک استکان کوچک عرق نعنا یا عرق رازیانه را به شما توصیه مى کنم.

*در طول رژیم خود این ضرب المثل انگلیسى را به خاطر داشته باشید که خوردن روزانه یک عدد سیب شما را از مراجعه به پزشک بى نیاز مى کند (بهتر است، سیب با پوست میل شود). بهتر است در طول رژیم مصرف میوه هاى بسیار شیرین نظیر موز ، زرد آلو ، خربزه و… را محدود کنید.در متون قدیمى به نقش گیلاس و انگور در کاهش وزن(البته به میزان حساب شده و به صورت ناشتا) اشاره شده است.
مصرف سبزیجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دلیل داشتن کالری کم ، در رژیم لاغری آزاد است.

*همچنین مصرف یک لیوان آب (آب ولرم بهتر است) همراه با یک عدد لیموى تازه یا آب لیمو، در اتمام هر وعده غذایى توصیه مى شود.

*از سبزیجات، مصرف شلغم چه به صورت خام در سالاد و چه به صورت پخته (چون در طبخ احتیاج به روغن ندارد)،همچنین اسفناج پخته و انواع دیگرى از سبزیجات به دلیل کم کالرى بودن آنها توصیه مى شود. گوجه فرنگى یکى از سبزیجات کم کالرى و سرشار از ویتامینC است، بنابراین اگر نسبت به آن آلرژى غذایى ندارید مصرف آن را در رژیم غذایى خود قرار دهید.

*درباره طبخ برنج بهتر است، برنج به صورت کته و با مقدار خیلی کمی روغن مایع پخته شود.همچنین همراه برنج اگر پیاز خورده شود، ویتامین هاىBبرنج جذب مى شود.

*ضرب المثل دیگرى وجود دارد که مى گوید ماهى غذاى مغز است، بنابراین حداقل هفته اى یک بار ماهی بخورید.

* چاى و قهوه را حداقل یک ساعت پس از صرف غذا و حتى الامکان به صورت رقیق بنوشید (بیشتر از ۷ فنجان رقیق در روز توصیه نمى شود).

*همراه غذاهاى گوشتى از منابع ویتامینCمثل آب مرکبات ( پرتقال ، لیمو و نارنج )،جعفرى تازه، گوجه فرنگى، فلفل دلمه ای و … استفاده کنید تا آهن آن بهتر جذب شود.

*لازم است بدانید که سویا از منابع بسیار عالى پروتئین گیاهی (بدون چربى) است که در کاهش چربى هاى خون نیز اثرات شگرفى دارد (کلسترول،LDL، ترى گلیسیرید). این ماده غذایى براى خانم هایى که دوران یائسگى را مى گذرانند بسیار سودمند است و همچنین براى خانم هاى شیرده و افراد مبتلا به پوکى استخوان هم نافع است.

* نوشیدن ۸ لیوان آب  در روز را فراموش نکنید و هر روز پس از برخاستن از خواب یک لیوان آب ولرم یا یک عدد میوه میل کنید.

*به طور کلى سعى کنید لبنیات مصرفى شما از نوع کم چرب باشد. فراموش نکنید که غفلت از خوردن شیر و فرآورده هاى لبنى ، اثرات مضر جبران ناپذیرى مانند پوکى استخوان را به دنبال خواهد داشت، پس مصرف حداقل ۲ لیوان شیر یا ماست در روز را فراموش نکنید.

 

توصیه های غذایی برای لاغری

پاسخی بگذارید